Söta böcker

I helgen var det dop, min vänner J & E skulle döpa deras barn, Wilmer. Tyvärr kunde vi inte komma på tillställningen då jag jobbade. Alltid typiskt när saker och ting krockar. Vi åkte till dom på söndagen istället och fikade.
Oftast idag när man går på dop kan man köpa vad som helst, det är inte alls så bundet som det var förut med bara silverbestick, halsband, sparbössor m.m Förra året var vi på fyra dop så man börjar kunna det här nu.
I doppresent från oss fick lille Wilmer barnböcker.
Puttes äventyr i blåbärsskogen
Den vita barnkammar boken




Jag är helt frälst i Elsa Beskow´s barnböcker, bilderna och sagorna hon har gjort är otroligt fina. Tyvärr verkar det vara fler än jag som tycker om hennes böcker då det nästan var slutsålt överallt. Men en bok fick jag tag på, för jag vill absolut inte ha den nyare versionen, med glänsande bokomslag. Nej den gamla hederliga med matt framsida.

Kommentarer
Postat av: Bella från nyströmska ;)

Jag älskar också Elsa Beskow! Man har ju själv växt upp med dom, så jag köper dem till alla dop jag går på :)



Kram

2009-03-03 @ 14:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0