Veckans matsedel

Efter att ha varit och storhandlat eller köpt matvaror för en vecka framöver känner jag mig riktigt nöjd. Enbart god mat som jag redan längtar att få tillaga och äta. Jag är oftast nogrann med vad man äter och att göra matlistor för kommande veckor tycker jag om. Det är smidigt att bestämma i förväg vad man ska äta, så slipper man vela om vad man ska äta om kvällarna.


465117-35

Veckans matsedel:

Måndag:
Thaigryta med ris och grönsallad.

Tisdag: Champinjonomelett med ruccola.

Onsdag: Potatis med kalops/fisk och broccoli.

Torsdag: Broccoli & - pastagratäng med ädelost.

Fredag: Fläskfilé fylld med fetaost, klyftpotatis och sommarsås.

Lördag: Enchilladas med chilisås och grönsallad.

Söndag: Pasta Carbonara och fullkornsbröd.


Några av recepten kommer från Hemköp och Viktväktarna. Jag bara älskar deras mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0