Terapi

Som en del av redan vet går jag i terapi. Jag gör detta för att min utbildning erbjuder detta till ett bra pris.
Gruppterapin är 2tim*10 ggr. Det är viktigt för mig som behandlare (person med för den delen) att man är klar med sig själv. Det underlättar arbetet. Tillskillnad mot "vanlig" gruppterapi har vi möjlighet att ifråga sätta vår terapeut om allt hon säger och hur hon tänker. Det är viktigt att vi lär oss en del av henne eftersom samtalsmetodiken är en stor del i vårat arbete senare.
När man går i gruppterapi innebär det att man är mellan 3-7 personer i gruppen. Man pratar en åt gången, så tro inte att alla pratar samtidigt. Det positiva med att man är en grupp är att man kan känna igen sig i de andras tänkande och beteenden. Man har sedan tidigare kanske haft negativa tankar och hela tiden tänkt- Jag är konstig, ingen tänker som mig osv. Men när man är i grupp kan man känna igen sig i de andras tänkande, och man känner då att det finns fler än jag.


Så får ni någon gång chansen att gå i terapi, ta den!
Alla människor borde gå i terapi, det är som balsam för själen tillslut.
Och kom ihåg, de människor som tror sig ha minst problem eller inga alls är de som har mest!
image14


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0