Tänk om mobiltelefonen aldrig uppfunnits

Precis, det störande objektet på natten är nämligen min mobiltelefon.
Ibland önskar jag att mobiltelefonen inte hade uppfunnits för då hade den aldrig behövt ringa
mitt i nätterna. Men när man är uppväxt med denna "mojäng", så är det en del av ens vardag.
Jag skulle aldrig kunna lämna den ifrån mig, eller stänga av den.
- För tänk om det är någon som måste få tag på mig, i akutfall.
  Då skulle jag få ångest om jag just den gången hade stängt av den.

I natt ringde nått pucko till mig, TRE hela gånger kl 03.25
Ett nummer som jag tidigare aldrig sett, ett nr från Kramfors.
Sluta och ring fulla människor! Okej om ni vill va fulla på en vardag,
men sluta och ring till folk ni inte känner.


Så tänk om mobiltelefonen inte hade funnits, då hade jag/vi kunna sova på nätterna
utan att några fullisar sitter och ringer! Hemligt nummer kanske vore nått?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0