Update

image26
Efter en lycka påsk med både vänner och släkt, goda middagar och tillbehören dit. Har det inte kunnat bli en bättre påsk. Påskpuss till er!


Tillbaka till the real life så är husrenoveringen i full gång, snart hållt på i en månad utan någon förändring. Känns tråkigt att man inte ser målet än... För hittills har det varit att riva väggar, golv, trappan m.m
Men nu äntligen, idag kommer golvsliparen och ska slipa våra fina trägolv på undervåningen (kan inte bli mer mysigt med att ha gamla trägolv som är sedan början av 1900-talet) och imorgon ska han lacka dem. Jag har pysslat med att få bort allt limm som suttit kvar i trappan och slipat, även där är en fin trätrappa som jag nu har målat i mörk ek-färg. Men det är skönt att trappans steg är klara för det var att göra, verkligen slitjobb. Skulle någon annan ha gjort det dvs någon som jobbar med det kostar det 1000:- per trappsteg. Och det hade slutat på ca 16.000:- för bara slipningen av trappan. Så då kan ni tänka er vilket jobb det är med en vanlig trätrappa.
Så varje gång jag kommer gå i trappan, kommer jag att känna mig oerhört stolt ;)

Det kommer bli snyggt som bara den, när allt är klart! Och tänk vilka grillfester vi ska ha i sommar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0